Home דף הבית גדול איטליה בידיוק ההפך ממה שאמרו לנו לעשות…

איטליה בידיוק ההפך ממה שאמרו לנו לעשות…

אמרו לנו לתכנן מראש אבל אצלנו הכל היה ספונטני. יום ההולדת שלי התקרב ולא היו לנו רעיונות לחגיגה. מה שכן, כבר מזמן שמתי עין על טיול לפוזיטנו – איטליה. זרקתי את זה להזבנד ומפה לשם תוך יומיים היו כרטיסים. תוך פחות משבוע מצאנו את עצמנו על טיסה לרומא – איטליה וההתרגשות בשמיים. יש לנו תוכניות לטייל ברומא אך גם זורמים עם החופש והרוגע. לפני שיצאנו עוד הספקנו לשמוע המון "הנחיות" מסביב: "אתם חייבים… לבקר/לאכול/לראות", "אי אפשר לשלב טיול של רומא ופוזיטנו," "זה רחוק מידי", "אל תתקרבו לנפולי", "זה העונה של הגשם", "5 ימים לא מספיקים", ומה שבטוח – "בשום אופן לא לנהוג ברומא!"

טסנו עם אל על וב 9:00 בבוקר הגענו. רק נחתנו ברומא, פתחנו סלולרים וגל של אסמסים הגיע מהמשפחה והחברים… הייתה רעידת אדמה באיטליה! למזלנו נחתנו שעה אחריה ובמרחק בטוח ממנה. מפה התחיל שבוע של כיף חיים, המון צחוקים, הליכה בלתי פוסקת בעיר מלאת ההיסטוריה, אין ספור עצירות לקפה איטלקי, ים של צילומי תמונות… לאינסטוש, רומנטיקה באוויר, ובעיקר מלא מלא חוויות מדהימות ובלתי נשכחות.

november01-120

רומא מלאת שמש וחמימה עם אויר צח ונעים. משדה התעופה נסענו למלון, שנמצא באזור מקסים וראשי ברחוב הנקרא Via Cola di Rienzo  שממש לצידו ישנם חנויות ובתי קפה עם סטייל. אחד מהם ממש קסם לנו. קוראים לו  Ciampini והוא אספרסו בר מעוצב באופן אלגנטי מאוד עם קפה מעולה! אבל חלק גדול מהחוויה היה רק להסתכל על האיטלקים היפים והיפות זורמים באלגנטיות לשתות את האספרסו של הבוקר. מהמלון הכל דיי במרחק הליכה, אז הצטיידנו בנעלי ספורט (נייקי ליJ) נוחים והתחלנו לחרוש.

nuovo-bar-ciampini-su

בית הקפה

november01-184

וותיקן:

טיפ קטן אך שווה: לוותיקן קחו חטיפי אנרגיה (כי צריך הרבה מזה), פירות, מים, סנדביץ'… זה סיור מאוד ארוך שכולל זמן המתנה מאוד ארוך לכניסה. אחרי שרכשנו כרטיסי כניסה ש"עוקפים את התור לוותיקן", גילינו שעוד אלפי תיירים קנו כרטיסים "עוקפי תור"… ולכן גם לכניסה המהירה יש בין שעה לשעתיים של המתנה, כשהסיור עצמו לוקח בערך 3 שעות!. להזבנד ולי היה מובן דיי מהר שאנחנו מעדיפים לסייר לבד וללא הדרכה. טיפ מס' 2 : עדיף שכל אחד ייבחר את הקצב הנוח לו. אנחנו העדפנו להמשיך בסיור לבד, כלומר לעזוב את הקבוצה. ראשית, באוזניות שחולקו לנו לא שמעו כמעט דבר ולכן גם לא שמענו את המדריכה. שנית, המקום  היה מפוצץ בתיירים וכמעט איבדנו את המדריכה… לסיכום, בלי הקבוצה סיימנו את כל הסיור בשעה וחצי במקום בשלוש….

november01-159

הגטו היהודי:

אחרי הסיור בוותיקן הנפש שלי ממש השתוקקה לראות משהו קרוב ללב ולבית. בגטו היהודי עומד בית הכנסת הגדול הנמצא ברחוב Lungotevere, כבר בכניסה לבית הכנסת היפיפה מרגישים בהיסטוריה ובקדושה של המקום. ביציאה מבית הכנסת הגדול, ממש ברחוב המקביל, נדהמנו לגלות רחוב ססגוני, שוקק בתיירים ומלא ריחות של אוכל ביתי, מסורתי וכשר.  שם אכלנו במסעדת Bellacarne שהייתה ממש טעימה.

november01-156

november01-157

november01-166

november01-171  november01-168

מזרקת המשאלות:

המזרקה המפורסמת והגדולה ביותר ברומא היא Fontana Di Trevi, במרכז המזרקה המרהיבה הזאת ניצב אל הים נפטון וסוסי הים שלו. לפי המסורת השלכת מטבע אחד למזרקה מבטיחה לזורק המטבע שישוב לרומא בעתיד- אז כמובן שהשלכנו…

november01-132

הקולוסיאום:

כדי להגיע לקולוסיאום צעדנו במסלול הליכה דיי ארוך אבל שווה כל צעד. על הדרך עוברים את Il Vittorio אנדרטה ענקית משיש. כששאלנו מקומית איך מגיעים לשם היא אמרה "לכו קדימה עד שתראו עוגה ענקית משיש" ככה היא תיארה את האנדרטה – עוגה, משם הולכים ברגל עד לקולוסיאום. כל כמה דקות עוצרים רק כדי להפנים את העוצמה והגודל של מה שהעיניים רואות.

november01-173

שופינג ברומא:

אז כמובן שהשופינג הוא חלק בלתי נפרד מנסיעות מסוג זה… עם כל הכבוד להיסטוריה ולמבנים הארכיטקטוניים והארכיאולוגיים, חובה לפנות קצת זמן לשופינג. לא חייבים לקנות… אבל חייבים לשוטט. החנויות יפות עם כל המותגים הכי שווים, מהיקר ועד המחירים השפויים.

november01-123

november01-124

november01-130

לאחר שני לילות ברומא הרגשנו ש… איך לומר זאת בעדינות… הבנו את העיקרון. מיצינו. על הבוקר של היום השלישי שכרנו אוטו ויצאנו לדרך מדהימה, וכן, נסענו ברחבי רומא. הכיוון היה לפוזיטנו – עם עצירה ספונטנית ומוצלחת ביותר בנפולי. אמרו לנו לא להתקרב לעיר הנמל הזאת… איך ג'וליה רוברטס אמרה "ביג מיסטייק, היוג'". נפולי היא עיר נמל ססגונית ותוססת עם אנשים עם מזג חם, נפוליטנים אמיתיים!  כל הסמטאות צפופות, צבעוניות וצרות. תענוג לעין ולמצלמה. וכמובן איך היה אפשר שלא לאכול בפיצריה המפורסמת מתוך הספר Eat Pray Love? כן, הפיצה היתה מושלמת.

november01-204

נפולי

november01-194

november01-187 november01-189

november01-212

פוזיטנו – אהובתי המושלמת:

אם יש גן עדן –אז פוזיטנו זה המקום או לפחות אחת העיירות הכי רומנטיות ויפות שראיתי בחיי. ישנו שם שני לילות ומבחינתי יכלנו להיות שם שבועיים. אפשר לומר שהטיול לא היה מתקרב לרמת השלמות הזאת ללא לינה בפוזיטנו.  אמרו לנו לא לנהוג לשם… אמרו… ושוב טעו, זאת הייתה אחת הדרכים היפות והקסומות. המלון שנקרא Hotel Savoia היה במקום מושלם עם נוף משגע ועוצר נשימה, החדר מצוחצח עם מראה אסתטי, מקורי ואותנטי. זו עיירה צבועה בצבעי פסטל על הר שמשקיף לים התיכון. השופינג… אוח השופינג סוף סוף… אלגנטיות במיטבה, המקומיים מתמחים  בעיצוב של נעלי עור מוקסינים, סנדלים בעיצוב מקורי ובגדי 100% פשתן, עבודות קרמיקה לכלי בית סגנון פרובנס – לו יכולתי הייתי קונה הכל.

november01-239

november01-304

november01-303

november01-247

november01-294

מפוזיטנו ישנם הפלגות לאיים באזור, ההזבנד ואני הלכנו על קפרי… כי בכל זאת רק בגלל השם חייבים קפיצה. כמובן אי יפייפיה עם נוף מרהיב שכולו יאכטות, ים וצמחייה משגעת. שופינג קצת פחות… שוב חוזרים למותגים הכי יקרים ואופנה שבעיניי קצת במראה "הדודה" או מבגרת. בהחלט שווה קפיצה אבל גם היה כיף לחזור לפוזיטנו שלנו.

november01-276

november01-281

november01-270

טיול של 4 לילות ו-5 ימים מלא בחוויות לכל החיים. אם אתם מעוניינים בעוד אינפורמציה על מקומות לינה, מסעדות, שופינג וכו', אשמח לענות.