Home בקר טורטיות כוסמת זריזות – ללא גלוטן

טורטיות כוסמת זריזות – ללא גלוטן

מעניין אם אתן מכירות את זה… שוכבת עייפה גמורה במיטה, כמעט נרדמת… ואז מתחילות מחשבות: מה אכין לצהריים מחר? צריך להפשיר משהו? עוף, או דג? יש קניות בבית? ולסיום הגדול, יש לי בכלל מה לתת לילדים לארוחת עשר מחר?

וכך כל בוקר… אתגר ה- Lunch Box

אתגר שיהיה ללא גלוטן (צליאק וכאלה..)

אתגר שיהיה בריא (בלוג לייף סטייל וזה…)

אתגר שיהיה טעים (משתדלת…)

אתגר שיהיה מגוון (שיהיה מה להעלות לאינסטוש…)

אתגר להספיק להכין על הבוקר (כל בוקר!)

אתגר שפשוט יאכלו את זה! (תאכלו את זה goddammit!)

אין סוף אתגרים כהורים…

במתכון הזה נתקלתי לראשונה במגזין מנטה, בגרסא קצת שונה. החלטתי לנסות אותו וכדי להקל על עצמי ניסיתי להכין אותו הכי קל והכי זריז שאפשר. לאחר מספר ניסיונות יצא המתכון המושלם. באמת קלי קלות, ברגע שתנסו, מאמינה שתאמצו אותו.

בקערה עמוקה משרים חבילה שלמה של כוסמת ירוקה אורגנית (500 גרם) עם מים, כאשר המים מכסים את כל הכוסמת.

משרים במשך 4 שעות או יותר – אני מתכננת מראש ועושה זאת לפני שאני הולכת לישון, כך שבעצם משרה אותו בלילה.

פעם אחת במהלך ההשריה להוציא חלק מהמים שבקערה (לא עם מסננת) ולהוסיף שנית מים שיכסו את הכוסמת להמשך ההשריה.

לאחר 4 שעות של השריה, מוציאים את רוב המים (לא הכל), מעבירים 2 כוסות מהכוסמת עם מעט המים שהשארנו לבלנדר, מוסיפים חצי כפית מלח ורוד ו- 1/3 כוס מים צלולים.

מערבבים היטב עד שהופך לעיסה, העיסה אמורה להיות לא נוזלית מידי ולא סמיכה מידי.

מחממים מחבת טפלון – אין צורך לשמן, עם מצקת לצקת כמות מן העיסה למחבת כמו קרפ.

ממתינים דקה עד שנראה מוכן והופכים לצד שני כמובן.

טיפים:

לאחר שמניחים את העיסה במחבת, יש להמתין שניה ורק אז לפזר את העיסה לאט כמו קרפ.

ניתן להוסיף תבלינים לעיסה בבלנדר כגון כורכום, פפריקה, אורגנו וכו'.

ניתן למלא את הטורטיה עם ירקות, חביתה, עוף קצוץ וכו' או ללכת על מתוק ולמרוח ממרח שוקולד – שזה תמיד טעים!

אני מעלה מידי יום מתכונים והסברים באינסטגרם ובפייסבוק, תרגישו חופשי לעקוב, לעשות לייק, שייר וכמובן לשאול שאלות או לשתף אותי במתכונים.

 

הקערה משמאל עם כוסמת בהשריה

 

  

 

 

 

 

מתכונים דומים

אין תגובות

השאר תגובה