Home קינוחים עוגת שעועית לבנה ללא גלוטן

עוגת שעועית לבנה ללא גלוטן

הכי חשוב: לא לספר לאוכלים על השעועית לבנה עד אחרי הביס הראשון….

ואחר כך: לדעת לענות על השאלה – "איך הגעת לשעועית לבנה??"

 

אז הנה איך שאני הגעתי לשעועית לבנה: בכל מפגש עם אוכל אני מתעניינת בצד הבריא שלו, כלומר הבישול הבריא, האפייה הבריאה, הרכיבים האקזוטים, המקוריים והאורגנים יותר. אני ניזונה מהרצאות, ספרי בישול, מאמרים, סדנאות, מגזינים וכמובן – האינטרנט. יום אחד, במהלך שיטוט קולינרי, נתקלתי במתכונים מעט יוצאי דופן שעוררו את סקרנותי: למשל, עוגת גזר לבן (Parsnip), עוגת שוקולד עם סלק, Cupcake עם בטטה, ו – Cupcake עם שעועית לבנה. זו האחרונה תפסה את תשומת לבי במיוחד משתי סיבות: האחת, אהבתי לשעועית לבנה בכל הווריאציות שלה. השנייה, ידוע שלצליאקים רבים עשויה להיות נטייה לאנמיות קלה וחוסר ברזל. מבין כל הקטניות, השעועית הלבנה היא אחת העשירות בברזל, סידן ואשלגן, ובעלת ערכים תזונתיים בריאים מאוד.

וכך הגעתי למצב שבו אני מנסה נואשות להכין עוגה שעשויה משעועית לבנה!

102103

רכיבים:

כוס וחצי שעועית לבנה מבושלת. חשוב להשרות 24 שעות לפני ההכנה בקערה עמוקה עם מי ברז, כשהמים מכסים הרבה מעל השעועית.

כפית תמצית וניל טהור

ארבע ביצים

כף שמן קוקוס

1/4 כוס סירופ מייפל טהור

כף גדושה של אבקת חלב (חלבית)

חצי כפית מלח

חצי כפית אבקת סודה לשתייה

כפית אבקת אפייה

כוס ריויון

חצי כפית קסנטנגם

1/3 קמח קוקוס

1/4 קמח אורז לבן

כף עמילן תפוח אדמה

 

להכנת הגנש: בסיר קטן שמים חצי כמות שמנת מתוקה, חבילה אחת של שוקולד פרה וחצי שקית אינטסנט פודינג וניל. לערבב הכול היטב ולצנן.

 

אופן ההכנה:

בבלנדר שמים את השעועית הלבנה עם הריויון, שמן קוקוס, תמצית וניל, ומערבבים הכול יחד. במהלך ההפעלה מוסיפים את ארבעת הביצים עד שמקבלים עיסה כמו פירה. בקערה נפרדת שמים את כל היבשים, שופכים את הפירה מהבלנדר לקערה ומערבבים היטב בעזרת מרית.

לוקחים תבנית משומנת היטב בשמן קוקוס (תבנית 24), שופכים את העיסה פנימה ומכניסים לתנור שחומם מראש על 170 מעלות. אופים במשך 25-35 דקות. לקראת סוף האפייה בודקים אם כל העסק מוכן. בסיום האפייה משאירים את העוגה בתנור עד שהיא תתקרר. כשהיא מקוררת מוציאים אותה ומיד שופכים מעל את הגנש.

 

 

 

אין תגובות

השאר תגובה