Home קינוחים עוגיות פתי בר איכותיות ללא גלוטן (לטבול או לא לטבול, זו השאלה)

עוגיות פתי בר איכותיות ללא גלוטן (לטבול או לא לטבול, זו השאלה)

לאחרונה גיליתי שמלא אנשים סביבי טובלים. פתאום שמתי לב, כמעט כולם טובלים. טובלים את הלחם במרק, את הקרקר בגבינה, בייגלה בחומוס, דוריטוס ברוטב סלסה… אין סוף לטבילות האלו.

האמת היא שאני טובלת די ותיקה, אבל מאוד ספציפית. הטבילה שלי היא עוגיות בקפה. כמו צ'ק אין בלובי רגע לפני שאתה עולה לחדר במלון, כך הכוס עם הקפה משמשת תחנת מעבר לעוגייה בדרך לפה. לטעמי, כשהעוגייה סופגת את הטעם של הקפה ונרטבת מעט היא פשוט בלתי ניתנת לעצירה.

מצד שני (של השולחן), יש את ההזבנד היקר שלי, שלא אוהב שהעוגייה "רטובה", וצריך ללעוס לפני שהוא בולע. אז לטובלים וללא-טובלים, בבקשה מתכון לעוגיות פתי בר איכותיות ללא גלוטן.

1101 1102 1103 1108 1109 1110 1112 1114

הרכיבים: חצי כוס קמח אורז לבן, רבע כוס קמח סורוגום, רבע כוס קמח קוקוס, רבע כוס עמילן תפוח אדמה, 3 כפות קמח טפיוקה,1 כף פסיליום, 2 כפות גדושות של סוכר דק, קורט מלח וכפית אבקת אפייה (ללא אלומיניום).

לרטובים: 100 גרם חמאה מומסת, כפית תמצית וניל, 3/4 כוס חלב.

ההכנה: בקערה מנפים את כל הקמחים ואבקת האפייה. מוסיפים סוכר, מלח ופסיליום, ומערבבים טוב טוב עד שהכול מתמזג.

בקערה נפרדת מערבבים את כל הרטובים וטורפים עם מטרפה עד שהכול אחיד. את הרטובים יש לשפוך על היבשים ובעזרת מרית לערבב היטב.

את הבצק שנוצר מכינים בצורת כדור, סוגרים עם נייר ניילון ונותנים לו לנוח במקרר במשך שעה. בינתיים, יש להכין משטח עבודה נקי. על המשטח מפזרים מעט קמח רב תכליתי ומרדדים את הבצק בעזרת מערוך, כדי שיהיה דק בעובי של פתי בר. מוצאים שבלונות שיש בבית (אפשר גם ממשחקי הפלסטלינה של הילדים…) ויוצרים צורות בבצק. רגע לפני הכניסה לתנור יש להבריש את העוגיות עם מעט חלב. כעת אפשר להניח נייר אפייה על התבנית ולהכניס לתנור. התנור אמור להיות מחומם מראש על 180 מעלות וברגע שמכניסים את העוגיות יש להוריד ל – 170 מעלות למשך 15 עד 20 דקות, או עד שהעוגיות נראות זהובות ומוכנות. שימו לב, לא להתנפל! יש לחכות מעט עד שיתקררו לפני שזוללים אותן.

2 תגובות

  1. תודה על המתכונים ?
    מהו קמח סורגום? האם זה קמח דוחן?
    במה ניתן להמיר קמח קוקוס? יש לי מגוון קמחים אבל לא קוקוס…
    תודה

    • היי הדס,
      קמח סורגום הנקרא גם קמח דורה באנגלית Sorghum – מאוד דומה לקמח חיטה, מוסיף מרקם רך וגמיש אבל מומלץ בכמויות לא גדולות וכמובן לשלב עם עוד קמחים.
      קמח דוחן באנגלית נקרא Millet – בגדול נחשב למזון של ציפורים… אבל אחד הדגנים נטולי גלוטן הבריאים, מוסיף מעט טעם אגוזי.
      אלו שני קמחים שונים זה מזה, שניהם קמחים בריאים ביותר. להמיר קמח קוקוס ניתן עם כמעט כל קמח אחר נטול גלוטן (למשל קמח שקדים) קמח קוקוס מוסיף טעם מיוחד, ערכים תזונתיים ומרקם אחר, מה שכן הוא סופג מלא נוזלים.

השאר תגובה