Home מומלצים כדורי אנרגיה

כדורי אנרגיה

כדורי אנרגיה

אני אוהבת כדורי שוקולד, זו המצאה מעולה לדעתי. רק שלאחרונה יש לי בעיה קטנה איתם. לא עם הכדורים, איתם הכול בסדר. הבעיה שלי היא עם השוקולד. או ליתר הדיוק, עם הנקיפות מצפון שאחרי אכילת השוקולד. לתקופה מסוימת ניסיתי חטיפי אנרגיה. כן, גם עם מלבנים אני מסתדרת,

לא רק עם עגולים. אבל גם הם, בסופו של רכיב, איך לומר זאת, מלאים בסוכר פשוט שלא ממש תורם לי.

בקיצור, התעורר בי חשק להמציא גרסא חדשה של כדורי שוקולד, רק בלי השוקולד. במקום השוקולד יהיה משהו בריא שמגביר את האנרגיה לאורך זמן. סוג של מיני-ארוחת בוקר או BOOST של אנרגיה ומילוי המאגרים בגוף לפני אימון בוקר או ב"רגעי משבר" במהלך היום. בקיצור,

חטיף מנחם בלי "תופעות לוואי". ניסיתי, ערבבתי, טעמתי, בדקתי, כיבדתי… ויצא כדור טעים, איכותי, ובריא. ללא גלוטן וללא סוכר. עם חמאת שקדים, עם תמרים ועם כל טוב. והרי המתכון לפניכם.

965

966

967

הדברים הטעימים והבריאים שבתוך הכדור:

חצי כוס גרגרי גוז'י

חצי כוס חמאת שקדים

חצי כוס טחינה גולמית אתיופית

שבבי קוקוס

שומשום מלא

כף תמצית וניל טהור

קורט מלח

כף פשתן שלם

שישה תמרים מגולענים

כף זרעי צ'יאה

כפית אבקת בי-פולן

 

איך מכדררים נכון:

משרים את גרגרי הגוז'י במשך חמש דקות (עד שמתרככים מעט). מכניסים את גרגרי הגוז'י המסוננים לבלנדר יחד עם חמאת שקדים, טחינה גולמית, תמרים ותמצית וניל, וטוחנים במשך דקה-שתיים. עוצרים את הטחינה, ומוסיפים פשתן, מלח, צ'יאה, ואבקת דבורים. כעת יש שוב לטחון למשך שתי דקות.

מכינים שתי צלוחיות. באחת מפזרים שבבי קוקוס ובשנייה שומשום מלא. בעזרת כפית לוקחים מהעיסה ובידיים מעט רטובות במים מכינים כדור. מצפים את הכדור בשבבי קוקוס או שומשום מלא לפי בחירה, עד לסיום העיסה. אפשר להכין כדורים בגדלים שונים לגיוון. בכל מקרה, לשמירה על הטריות חשוב לשמור אותם בכלי אטום במקרר.

תגובה 1

השאר תגובה